Dag 11: Superskurk

Superskurk dag. Tänkte att jag skulle göra en ärkefiende till gårdagens Råttflicka och eftersom ugglor käkar råttor och annat spännande fick det blev en Dr. Uggla, eller Ugla som jag så vackert felstavat det på bilden.



För 3 år sedan var Dr. Uggla, glad i hågen, på väg hem efter att ha erhållit sin länge efterlängtade lärarexamen. Oturligt nog körde hon på en magisk uggla som kastade en förbannelse över henna. Dagen efter hade en näbb ersatt hennes mun och ett par små vingar växt ut på hennes skuldror. Tragiskt nog ledde vingarna, med tillhörande fjädrar, till att hon pga. allergirisken inte fick undervisa. Bitter svor hon att hämnas på Staden med de allt för hårda allergireglerna och tog en doktorsexamen i ekonomi(?) Efter att ha gjort sig själv stormrik genom att sug ut resurser ur ett, eller flera, u-länder instiftade hon ett brottsimperie i Staden.


Ok, jag erkänner, jag har haft lite för roligt med de två sista dagarnas utmaningar P:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0